Current track

Title

Artist


Aflux de turişti într-un sat elveţian după ce un popular serial sud-coreean a fost filmat în această locaţie

Written by on 9 iunie 2023

Un sat din Elveţia se confruntă cu un aflux de turişti după ce o scenă dintr-un extrem de popular serial sud-coreean de pe platforma Netflix a fost filmată în această locaţie.

„Mi-am îndeplinit în sfârşit visul!”, mărturiseşte entuziasmată Isabel Palijon, în timp ce priveşte micul debarcader de lemn care domină apa turcoaz. Alpii elveţieni din fundal fac ca imaginea să fie şi mai idilică, notează AFP.

Debarcaderul este principalul motiv pentru care această turistă filipineză în vârstă de 38 de ani a călătorit 11.000 de kilometri până Iseltwald, un sat cu puţin peste 400 de locuitori, aflat pe malul lacului Biel, nu departe de Berna.

Şi nu este singura. „Vina” o poartă „Crash Landing on You”, un serial sud-coreean extrem de popular pe Netflix, şi mai ales o scenă romantică filmată exact în această locaţie.

Serialul spune povestea întâlnirii improbabile dintre o moştenitoare miliardară sud-coreeană, care se prăbuşeşte cu parapanta în zona demilitarizată dintre cele două Corei, şi un chipeş căpitan, aflat în serviciul regimului totalitar nord-coreean.

Mai multe flashback-uri au loc în Elveţia, inclusiv scena care i-a adus satului notorietatea printre fani. Eroul serialului cântă la pian, iar melodia răsună peste lac, în timp ce eroina de care se îndrăgosteşte mai târziu soseşte cu feribotul din Interlaken.

Foto: (c) PETER KLAUNZER / EPA

„CLOY” – acronimul serialului, folosit de fani – a fost un serial popular într-o mare parte din Asia în timpul perioadelor lungi de izolare asociate COVID-19.

Serialul a fost, în afara Coreei de Sud, a doua cea mai populară K-drama în rândul telespectatorilor străini în 2021 după „Squid Game”.

Pentru Iseltwald însă, notorietatea serialului a devenit o bătaie de cap. „Numărul de turişti a explodat”, a explicat pentru AFP Titia Weiland, şefa biroului de turism local. Deşi este dificil de calculat numărul de fani din rândul turiştilor, ea estimează un număr de 1.000 de vizitatori la fiecare localnic.

„Aproape toată lumea din Iseltwald se bucură să fie mulţi turişti”, însă „este cam mult”, admite ea.

Foto: (c) PETER KLAUNZER / EPA

Vara trecută, până la 20 de autocare au început să sosească zilnic la Iseltwald, îngreunând traficul şi uneori blocând accesul în sat.

Localnicii se plâng şi că fanii CLOY se mulţumesc cu o fotografie pe debarcader înainte de a pleca, însă nu cheltuiesc bani în această locaţie.

„Când ai sute sau mii de oameni care ajung la debarcader pentru a face o poză şi mai puţin de 10% care vin aici pentru a bea ceva, este o problemă”, explică Sonja Hornung, administratorul hotelului Strand, cu vedere spre debarcader. Pentru a face faţă, autorităţile locale au anunţat restricţii de acces luna trecută şi a instalat un turnichet pe debarcader.

Foto: (c) PETER KLAUNZER / EPA

Pentru a trece, turiştii trebuie să plătească o „taxă de selfie” de cinci franci elveţieni (5,16 euro).

Pentru Sonja Hornung, al cărei restaurant oferă clienţilor un jeton pentru turnichet, noile măsuri au făcut diferenţa.

„Anul trecut a fost groaznic, (dar) acum este mult mai bine”, a povestit ea.

Unii turişti nu-şi ascund însă surpriza faţă de turnichet… şi de preţ.

„Oh, cinci franci!”, exclamă Florita Lichtensteiger, o filipineză de 64 de ani care trăieşte în Elveţia. Ea a plătit suma cu reticenţă pentru ca familia sa să treacă de turnichet, dar a refuzat să facă acelaşi lucru în ceea ce o priveşte.

Foto: (c) PETER KLAUNZER / EPA

Alţi turişti au preferat pur şi simplu să facă o fotografie de pe mal.

„Nu merită”, este de părere Nayeon Park, o coreeană de 21 de ani.

Pentru Titia Weiland, nu există însă alternativă, fie şi numai pentru a plăti întreţinerea debarcaderului şi a asigura siguranţa celor care se plimbă de-a lungul structurii fragile din lemn, care înainte de CLOY primea o mână de oameni pe zi.

AGERPRES/ (AS – autor: Ana Alecu, editor: Mihaela Moise, editor online: Gabriela Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.
Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Loading


Conținutul website-ului www.radiovocearomaniei.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către TRUST MEDIA PRESĂ-RADIO-TV VOCEA ROMÂNIEI sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor RADIO VOCEA ROMÂNIEI, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@radiovocearomaniei.ro.
Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile TRUSTULUI MEDIA PRESĂ-RADIO-TV VOCEA ROMÂNIEI în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.radiovocearomaniei.ro.
Tagged as

Reader's opinions

Leave a Reply