Current track

Title

Artist


Cheltuielile de sărbători cresc cu 8% în acest an (studiu)

Written by on 16 decembrie 2024

    Cheltuielile de sărbători vor fi mai mari cu aproximativ 8% anul acesta, comparativ cu anul 2023, în principal din cauza creşterii preţurilor, anticipată de 70% dintre consumatori, dar şi pe fondul aşteptărilor rezervate ale cumpărătorilor cu privire la evoluţia economiei în anul care urmează, arată rezultatele studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2024.

    Potrivit raportului publicat luni, în contextul scumpirilor estimate, cumpărătorii manifestă prudenţă, astfel că mulţi intenţionează să renunţe la cadouri pentru ei (ponderea celor care plănuiesc astfel de cheltuieli a scăzut într-un an cu 16 puncte procentuale, la 32%) sau să se orienteze către branduri mai ieftine (62%), comercianţi mai accesibili (48%) sau către mărcile proprii ale retailerilor (40%). În plus, tot mai mulţi urmăresc perioadele cu oferte promoţionale (75% faţă de 61% în 2023).

    Cu toate acestea, participanţii la studiu spun că îşi aleg comerciantul de la care cumpără în funcţie de calitatea produselor (39%), de nivelul preţurilor (37%) şi de varietatea ofertei (35%).

    Totodată, în acest sezon se remarcă o creştere semnificativă a cheltuielilor de sărbători pentru experienţe (în urcare cu 16 puncte procentuale faţă de 2023), cum ar fi evenimente, activităţi diverse şi oportunităţi de socializare cu cei dragi (inclusiv organizarea de petreceri acasă – 25%), în timp ce sumele alocate cadourilor scad uşor (cu 3 puncte procentuale faţă de anul precedent), iar cele pentru decoraţiuni cresc (plus 9% faţă de anul precedent).

    În privinţa cadourilor, hainele şi accesoriile conduc în preferinţele cumpărătorilor ca sumă alocată (deşi în scădere cu 10 puncte procentuale), cardurile cadou pierd şi ele teren (minus 12 pp faţă de anul trecut), iar patru din zece intenţionează să ofere daruri sub formă de experienţe.

    Citește  CFR Călători recomandă, în weekendul Neversea, utilizarea tuturor trenurilor puse la dispoziţie în graficul unei zile de circulaţie

    De asemenea, peste 70% dintre cumpărători preferă magazinele online pentru că îi ajută să economisească timp (74%) şi bani (60%), le oferă o gamă variată de opţiuni (68%) şi o mai mare disponibilitate (64%). În schimb, în magazinele fizice (preferate de 55%), cumpărătorii apreciază faptul că pot verifica direct calitatea produsului (63%), beneficiază de consiliere din partea vânzătorilor (62%) şi au parte de socializare (52%).

    La rândul lor, liderii companiilor din retail se aşteaptă la o creştere a vânzărilor în acest sezon de sărbători (80% dintre aceştia), susţinută de intensificarea traficului atât în magazine, cât şi pe canalele online. Pe de altă parte, 76% dintre aceştia cred că majoritatea consumatorilor vor pune un accent mai mare pe preţul produsului, în detrimentul loialităţii faţă de marcă.

    Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2024 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4.100 de consumatori din SUA şi 45 de lideri din companii de retail care au, în proporţie de peste 90%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.

    AGERPRES/(AS – autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica)

    Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews

    Loading


    Conținutul website-ului www.radiovocearomaniei.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către TRUST MEDIA PRESĂ-RADIO-TV VOCEA ROMÂNIEI sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor RADIO VOCEA ROMÂNIEI, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@radiovocearomaniei.ro.
    Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile TRUSTULUI MEDIA PRESĂ-RADIO-TV VOCEA ROMÂNIEI în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.radiovocearomaniei.ro.

    (Precizări: Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal. Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.)

    Vă rugăm să nu folosiți injurii și cuvinte obscene!


    Reader's opinions