Incursiuni pe mapamond / ”Clubul chelioşilor” din Iordania care a început ca o glumă şi s-a transformat în ultima modă
Written by AGERPRES on 1 noiembrie 2023
Când a izbucnit pandemia de coronavirus, Trad Amr şi Abdelaziz Qudah au ajuns la concluzia că a se tunde chilug era cea mai bună soluţie având în vedere că frizeriile şi saloanele fuseseră închise. Iniţiativa a început ca o glumă pe reţelele de socializare, dar a avut atât de mult succes încât a dus la naşterea primului „Club al chelioşilor” din Iordania.
„Crearea Clubului Chelioşilor a început ca o glumă, dar când am văzut că a devenit popular, i-am dat un obiectiv nobil”, a declarat Amr pentru EFE, explicând că prima misiune a acestei asociaţii a fost să ofere ajutor psihologic şi un spaţiu sigur celor afectaţi de criză, dar numai atât timp cât erau chei.
În prezent, clubul are pe Facebook deja peste 8.000 de membri lipsiţi de podoaba capilară şi alţi câţiva mii de simpatizanţi cu păr în cap, potrivit fondatorului, care a indicat că pentru a obţine calitatea de membru este necesară trimiterea unei fotografii care să dovedească fără putinţă de tăgadă nivelul de… depopulare capilară al celui interesat să intre în acest club.
O mişcare solidară
Potrivit declaraţiilor acordate EFE de către Amr, clubul a primit un important „sprijin de la prieteni şi cunoscuţi” care au decis să se radă în cap în semn de solidaritate cu toţi cei afectaţi de chelie, şi în ideea că membrii „se vor cunoaşte, vor face schimb de experienţă” şi se vor ajuta reciproc.
Reţeaua de conexiuni care a fost creată a ajutat peste 50 de chelioşi să-şi găsească locuri de muncă după ce au rămas şomeri din cauza pandemiei, o ispravă care i-a inspirat pe fondatori să echipeze clubul cu obiective „mult mai profunde”.
În prezent, asociaţia se ocupă cu sprijinirea pacienţilor bolnavi de cancer şi cu „încurajarea psihologică a acestora pe tot parcursul tratamentului la care sunt supuşi”.
Pagina de Facebook a clubului, plină de fotografii cu iordanieni care îşi arată ţestele strălucitoare, doreşte să trimită un mesaj: „Nu eşti singur, eşti chipeş”, spune Amr.
În acelaşi timp, clubul se pregăteşte să deschidă o „Cafenea a chelioşilor”. Ideea din spatele acestei afaceri este de a vinde o cafea la preţul de un dinar iordanian (aproximativ 1,40 USD) şi de a aloca 80% din valoarea tranzacţiei în scopul ajutorării bolnavilor de cancer din regatul haşemit.
Fervoarea chelioşilor
La începutul lunii august, aproape o sută de membri ai clubului s-au întâlnit pentru prima dată în apropiere de capitala Iordaniei, Amman, în ceea ce a fost considerată cea dintâi „Întâlnire a Clubului chelioşilor”, la care au venit cu toţii îmbrăcaţi în cămăşi albe pentru ca membrii să se poată recunoaşte.
Evenimentul a avut un mare impact la nivel local şi regional, lucru la care Amr dă asigurări că nu se aştepta şi care, în acelaşi timp, l-a umplut de mândrie.
Iar prima întâlnire a avut ca scop discutarea următorilor paşi ai clubului: obţinerea unei licenţe, închirierea unui sediu, organizarea de proiecte de solidaritate şi „promovarea comunicării între chelioşii din provincii (Iordaniei) prin aplicaţii sau întâlniri cu participare fizică”.
Clubul are un atât de mare succes încât mulţi membri au început deja să producă tricouri, abţibilduri pentru maşinile lor şi chiar steaguri cu sigla asociaţiei, care înfăţişează nici mai mult, nici mai puţin decât un bărbat chel.
În august, Amr declara că „cel mai important plan de viitor” al clubului era acela de a deschide diferite filiale în Egipt, Liban, Palestina şi în alte ţări din regiune, la cererea unui număr mare de utilizatori de internet, unind în acest mod toţi chelioşii din Orientul Mijlociu”.
AGERPRES/(AS – autor: Gabriela Ionescu, editor: Mariana Ionescu, editor online: Gabriela Badea)
* Sursa foto: 800noticias.com