Current track

Title

Artist


Porturile greceşti au devenit periculoase din cauza neglijării îndelungate a infrastructurilor, susţine marina comercială greacă

Written by on 8 august 2024

Principalul sindicat al căpitanilor marinei comerciale greceşti (PENEP) a avertizat joi guvernul de la Atena asupra „stării învechite şi periculoase” a zeci de porturi din Grecia, situaţie care pune în pericol siguranţa a milioane de pasageri în plin sezon turistic, transmite agenţia EFE.

Căpitanii navelor comerciale greceşti detaliază, într-un raport amplu însoţit de fotografii aeriene şi hărţi, riscurile pe care le implică pentru siguranţa pasagerilor deteriorarea porturilor greceşti, după decenii în care infrastructura portuară a fost neglijată.

Printre deficienţele semnalate se numără digurile în stare proastă, farurile şi semnalele de navigaţie nefuncţionale, barele de protecţie uzate, punctele de acostare inexistente şi fierul ruginit care iese din docuri.

Raportul mai semnalează că adâncimea apelor porturilor a scăzut de-a lungul anilor, făcând periculoasă apropierea navelor mari şi necesitând operaţiuni urgente de dragare.

Căpitanii greci evidenţiază şi lipsa supravegherii traficului maritim în multe locaţii, precum portul Parikia, principalul port de pe insula Paros din Marea Egee. În această zonă, „traficul haotic, dezordonat şi nelimitat” al ambarcaţiunilor turistice „implică riscuri enorme de producere a accidentelor”, se arată în raport.

Probleme similare sunt observate în porturile de pe insulele turistice, precum Santorini sau Mykonos, situate în arhipelagul Ciclade.

În Santorini, o parte a portului este complet expusă vântului dinspre sud şi vest, ceea ce face dificilă sosirea navelor, iar o extindere recentă spre nord nu a fost însoţită de o creştere corespunzătoare a lungimii debarcaderului.

Cât despre insula Mykonos, căpitanii marinei comerciale greceşti consideră urgentă înlocuirea barelor de protecţie la punctele de acostare, precum şi refacerea unor chei aflate în stare proastă.

Documentul PENEP evidenţiază de asemenea absenţa unor zone de aşteptare adecvate care să ofere umbră călătorilor pe timpul verii şi serviciile de igienă inadecvate.

În prezent este în derulare un proiect cu un buget de 324 de milioane de euro, finanţat de Ministerul Transporturilor Maritime, pentru îmbunătăţirea infrastructurii a 50 de porturi din Marea Egee. Există însă îndoieli că această sumă va fi suficientă, având în vedere neglijarea prelungită a infrastructurii portuare a ţării, parţial ca urmare a crizei datoriilor care a afectat Grecia între 2010 şi 2018, potrivit ziarului grec Kathimerini.

AGERPRES/(AS – autor: Sorin Popescu, editor: Florin Ştefan, editor online: Irina Giurgiu)

Loading


Conținutul website-ului www.radiovocearomaniei.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către TRUST MEDIA PRESĂ-RADIO-TV VOCEA ROMÂNIEI sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor RADIO VOCEA ROMÂNIEI, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@radiovocearomaniei.ro.
Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile TRUSTULUI MEDIA PRESĂ-RADIO-TV VOCEA ROMÂNIEI în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.radiovocearomaniei.ro.

Reader's opinions

Leave a Reply